FR : +32 (0) 475 77 03 13 – NL & ENG : +32 (0)471.57.11.23 info@saphonyx.be
Selecteer een pagina
                 saphonyx logo

avocat pour CGV   justice pour CGV

 

banière multi logos

Conditions Générales de Vente de « SAPHONYX » s.p.r.l.

ci-après   dénommée « la société »  

drapeau d'Angleterre    drapeau de la hollande

SAPHONYX is erkend verdeler van chemische producten en van reinigingsmachines, en ook dienstverlener al dan niet gerelateerd aan het gebruik van deze producten. Waar producten, de uitvoering en de toepassing ervan,  niet voldoen aan de plaats van bestemming, adviezen en aanbevelingen handleiding, niet bezighouden de verantwoordelijkheid van de “samenleving”. De aanbevelingen en richtsnoeren voor veilig gebruik, mits via de  productinformatie is alleen voor illustratieve doeleinden en zijn niet absoluut regels, omdat sommige elementen kunnen eventueel ook buiten onze controle. Raadpleeg onze Technische wie zal u adviseren over effectief implementeren van onze producten voor uw specifieke geval Services. Wanneer de vraag klant nodig heeft, de «de Vennootschap»zal een beroep op gespecialiseerde technische diensten van onze leverenciers of in opdracht  van hen. 

Artikel 1 : Aanvaarding van de Voorwaarden 

Simpelweg omdat van de bestelling, de koper akkoord gaat met deze voorwaarden en accepteren dat staten zullen zegevieren over alle andere voorwaarden, tenzij specifieke vrijstellingen en geschreven. 

Artikel 2 : Bestel Acceptatie -Prijs 

Het bestellen van materialen, producten of diensten zijn slechts geldig na acceptatie en schriftelijke bevestiging van de order door het bedrijf. Het verzenden waardoor een daadwerkelijke bevestiging te maken en  onherroepelijk de koper te binden. Prijzen en speciale voorwaarden die zijn opgenomen in de brief of de orderbevestiging van het bedrijf, of in het contract tussen de twee partijen. Bovendien, de voorgestelde prijs, hetzij in  de schriftelijke opdrachtbevestiging of in het contract tussen beide partijen zal worden aangepast in overeenstemming met de ontwikkeling van de grondstofprijzen, die derhalve elk kwartaal kunnen veranderen. 

Artikel 3 : Bestemming – Gebruik van Produkten 

Bewijsmateriaal en informatie die door de klant tijdens de onderhandelingen voorafgaand aan de opdracht van de bestemming en het gebruik van het materiaal , product of dienst en die zijn bevestigd door het bedrijf , zijn de  enige factoren in aanmerking genomen voor de functie materiaal , product of dienst te bestellen . Voor elke tussenkomst van een technicus van het bedrijf , op locatie of in-house , met of zonder pre – gevestigde orde , de  enkele handtekening van de klant op de technische interventie maakt automatisch schuldenaar van de factuur resulterende plaat . Elk geschil met betrekking tot de inhoud van het genoemde proces-verbaal wordt toegestaan.  In het geval dat een van de technici van het bedrijf een reis zou hebben gemaakt en kon het werk verwacht, wat ook de oorzaak ( opdrachtgever of derde ) , de verplaatsing en de verloren uren op het terrein niet zal rekening  van de klant , die als enige schuldenaar van de onderneming blijven . Indien om redenen die niet toe te rekenen aan de onderneming ( opdrachtgever stoornis of zijn onderaannemers ) reden , het moment van levering was  oorspronkelijk gepland om te worden verhoogd , zal extra tijd worden gefactureerd tegen het uurtarief . Elk uur begon is het gevolg . 

Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle leveringen en diensten die door ” de maatschappij . ” Genoteerd op een bestelling van de klant , brief of enig ander document of vorige post- verzending of bekend making van deze algemene voorwaarden in strijd voorwaarden zijn van toepassing voor zover dat ” de maatschappij ” de hebben door een ondertekend document uitdrukkelijk aanvaard 

Artikel 4 : Vertrouwelijkheid 

Klanten machtigt uitdrukkelijk «de Vennootschap»om alle maatregelen die nodig zijn contact of informatie die nodig of nuttig zijn voor de levering van goederen af te nemen of om de gevraagde taken kan volbrengen.  Evenzo, machtigt de klant diensten en externe medewerkers aan “de Vennootschap” alle informatie die nodig is voor het uitvoeren van zijn opdracht behoort. De klant akkoord schriftelijk te bevestigen alle toestemmingen.  Klant machtigt uitdrukkelijk “Bedrijf” werken met onze leverenciers die technische ondersteuning wanneer de situatie daarom vraagt zal bieden. In ruil, «de Vennootschap»is vastbesloten om strikte geheimhouding met  betrekking tot de informatie die op grond van of in verband met deze taken zouden zijn toegewezen, en een geheimhoudingsbeding ondertekenen, indien nodig, dit Privacybeleid zal ondertekend door onze betrokken  leveranciers. 

Artikel 5 : IP 

Elke bestelling op design werk en / of studie materieel en immaterieel, tenzij anders vermeld en geschreven, zal het bedrijf de enige eigenaar van alle rechten (waaronder in het auteursrecht, productie en marketing ).  Bovendien, in geval van overdracht van rechten, zullen ze niet onvoorwaardelijk tot de volledige betaling van de verschuldigde bedragen. 

Artikel 6 : Garantie 

De klant erkent de mogelijkheden en de normen van het gebruik van de apparatuur of voor het bestellen van producten hebben onderzocht . Eventuele klachten over de goederen en op zichtbare gebreken dienen ontvankelijk  te zijn, worden per aangetekend schrijven binnen 24 uur na de datum van levering van de goederen per post aan het bedrijf . Ten aanzien van verborgen gebreken , is het bedrijf niet dat de apparatuur of producten onder de  voorwaarden van de garantie die door de fabrikant van het verkochte door de fabrikant of product verkocht door hem voor een periode van maximaal 3 maanden na de apparatuur levering , tenzij in de schriftelijke  opdrachtbevestiging anders vermeld, en , tegen alle materiaal- of fabricagefouten die zijn opgezegd per aangetekend schrijven binnen de drie dagen na de vondst van verzuim ingaat op de datum van de aangetekende brief .  Indien het materiaal of product verkocht wordt vervaardigd door de ” Vennootschap” of onder zijn label worden verkocht , is het gegarandeerd voor een jaar op voorwaarde dat de fout wordt beëindigd per aangetekend  schrijven binnen de drie werkdagen na de vaststelling in de eerste letter jaar . Het bedrijf zal zijn keuze te maken op eigen kosten repareren of vervangen van het defecte product . De verplichtingen van de vennootschap zijn  strikt beperkt tot reparatie of vervanging van defecte producten zonder enige compensatie voor het verlies van gebruik of schade als gevolg van een gebrek in het product verkochten hem kan niet worden opgeëist door de  opdrachtgever . Zorgen voor het bedrijf is alleen geldig zolang het materiaal is gebruikt in overeenstemming met de aangekondigde doel zoals vermeld in punt 3 van deze algemene voorwaarden . Het waarborgen van de  onderneming is niet geldig voor het gebruik van producten zoals uiteengezet in punt 3 van . 

Het materiaal en het product op het risico van de klant en op zijn kosten . In alle gevallen is het bedrijf ontheven van zijn aansprakelijkheid als de onderdelen , apparatuur of producten zijn misbruikt , verwaarloosd , gewond  of werden onderworpen aan onjuiste installatie of enig werk gedaan door geweest andere personeelsleden dan het bedrijf. Garanties uitdrukkelijk hierboven vermelde producten zijn de enige garanties voor apparatuur door  de Vennootschap verleend. In gevallen waar het materiaal moet worden teruggegeven aan het bedrijf voor de uitwisseling en / of reparatie , zal het worden verzonden door de levering van de keuze van de klant ( de kosten  door hem gedragen ) , maar nooit onder de tijdelijke uitvoer . 

Artikel 7 : Levertijd 

Het bedrijf zal altijd proberen om te voldoen aan de levertijden in de opdrachtbevestiging of het contract heeft opgegeven. Vertragingen zijn goed geïnformeerd doeleinden en niet van het bedrijf te binden.  De door het “Bedrijf” voor de levering van producten deadline zijn indicatief en gelden alleen op de aanvaarding van de bestelling. Elke vertraging als gevolg van plaatsvervangende of overmacht kan niet aansprakelijk  worden gesteld.  De mogelijke vertraging in de levering zal geen recht op enige schadevergoeding of prijsvermindering ten behoeve van de koper, noch hem in staat om de bestelling te annuleren. 

Artikel 8 : Betaling 

Volgens de Europese richtlijn van 29 juni 2000 ( 2000/35/EG ) , die op 7 augustus 2002 , rekeningen ” Company ” in België in werking getreden moeten worden betaald aan het einde van de 30 dagen na de factuurdatum ,  tenzij afwijzing van de aanvraag door een kredietmaatschappij. Reinigingsmachines zijn als volgt te betalen: 50% bij bestelling, 40% voor levering en 10% bij ontvangst. 

In bepaalde economische sectoren, benodigdheden zijn beschikbaar tegen betaling . In voorkomend geval , deze maatregel opgenomen in de offerte en orderbevestiging . 

In geval van laattijdige betaling , zal rente verschuldigd van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling , tegen een tarief van 1,8% per maand vanaf de factuurdatum tot de datum van betaling. Elke begonnen  maand zal als volledig gerijpt . Bovendien , in het geval van niet – betaling binnen de acht dagen na de factuurdatum vervaldag , zal het automatisch en rechts plus 15 % met een minimum van € 150 aan schadevergoeding  vaste en onherleidbare , en € 500 , voorlopig advocatenkosten . In geval van wanbetaling van de koper van de verplichting om de prijs te betalen , kan het bedrijf per aangetekend schrijven , melden de verkoop geannuleerd  rechtens de misstanden van de koper , onverminderd de schadevergoeding die in de vorige paragraaf . Goederen en / of geleverde diensten blijven eigendom van de Vennootschap, zolang ze niet volledig betaald of ze zijn  niet onder een financieringsovereenkomst , waaronder een gesigneerd exemplaar werd gegeven aan het bedrijf. 

Artikel 9 : Schadeclaims 

Het bedrijf heeft het recht om haar vorderingen ten opzichte van de klant door alle aanspraken zou de klant ten opzichte van de samenleving te compenseren. 

Artikel 10 : Wissel 

De acceptatie van een wissel niet leidt tot schuldvernieuwing, zodat deze voorwaarden volledig van toepassing. Alle kosten zijn voor rekening van de klant en contant betaalbaar. 

Artikel 11 : Annulering van Bestellingen 

In het geval dat het bedrijf eens zijn , schriftelijk , een gedeeltelijke of volledige annulering van de bestelling ( levering , levering , installatie, opleiding , …. ) of het contract van de koper , zal het onvoorwaardelijk vrijwaren  van de onderneming voor de schade die leiden , met inbegrip van gederfde winst . In elk geval kan deze compensatie niet minder dan 20 % van de producten en / of diensten . In geval van wanbetaling van de koper van zijn  verplichtingen uit hoofde van deze voorwaarden of enige andere overeenkomst met het bedrijf , behoudt zij zich het recht voor , naar eigen keuze , onmiddellijk te annuleren de lopende bestelling of de uitvoering op te  schorten haar eigen verplichtingen voortvloeiende orders of contracten met de koper , onverminderd eventuele andere schade . In geval van schorsing , zal het bedrijf de hoeveelheid goederen en / of geleverd aan de datum  van de schorsing diensten rekenen , onverminderd eventuele andere schade . 

Artikel 12 : Ongeldigheid van Clausules 

De eventuele ongeldigheid van een bepaling van deze voorwaarden, alsmede eventuele afwijking niet leidt tot de nietigheid van de overige bepalingen of algemene ontheffing, blijven van kracht tot de partijen . 

Artikel 13 : Toepasselijk Recht 

Enkel het Belgisch recht is van toepassing op opdrachten die onder deze voorwaarden. Alle geschillen of geschillen onderworpen aan de exclusieve bevoegdheid van de rechtbanken van Nijvel. Het bedrijf behoudt zich het  recht voor haar algemene voorwaarden te wijzigen. 

(*) Deze voorwaarden zijn een computer vertaling van de in het Frans alleen binden aan de voorkant van de rechtbank van Nijvel voorwaarden.